Blogger Templates

Tuesday, December 20, 2011

♥Detik Cinta Yang Halal♥

بسم الله الرحمن الرحيم
Alhamdulillah Iman dah selamat menjadi isteri buat hamba Allah yang bernama Muhammad Alif Bin Abdullah..genap 18 hari bergelar isteri..semalam 18hb 12 merupakan anniversary pertunangan yang pertama.. :p hihi..

♥Kenangan Saat di Ijab Qabul kan..

♥2hb 12 2011/6 Muharram...bertemakan warna "Merah Jambu" :) sukanyer.....alhamdulillah selamat di nikahkan oleh Ayah tersayang..kira-kira jam 11 pagi di Masjid Kariah Mantin Dalam..di hadiri oleh kaum keluarga dan sahabat handai ;).. masa menyarungkan cincin,tangan Iman mengigil..bila disentuh oleh zauj untuk sarungkan cincin,terasa tangannya mengigil juga..hihi..Iman nak tergelak masa tu..zauj  Iman pandang mata Iman,buat Iman tak tahan..Iman malu sangat-sangat!hmm betul la..tak tipu..malu...hmmm :) tapi suka saat dia pandang mata&wajah Iman,terasa ketenangan..Subhanallah..Cinta Halal kini menjadi milik kami dengan izin Allah..terima kasih Ya Allah...
Bila dah selesai sarungkan cincin..kami  bersalaman dengan keluarga..masa ni Iman menangis..lebih-lebih lagi bila salam dengan  mak & ayah Iman..dan yang Iman rasa terharu,sedih,gembira..bila salam dan peluk mak mertua (Mummy)..erat sangat..terasa sebuah kasih sayang yang Allah curahkan kepada kami..alhamdulillah..

♥3hb 12/7 Muharram.. Jam 10 pagi di adakan Majlis Khatam al-Quran..alamdulillah,niat&impian ayah untuk buat Majlis Khatam Al-Quran untuk puteri tunggalnya diizinkan oleh Allah..Jam 1.30 petang rombongan Pengantin Lelaki sampai..ramai juga kawan-kawan sekerja & kawan sekolah yang datang..yang best Guru Kelas & ustaz Iman pun datang..terharu&terasa dihargai..hihi..5 tahun tu tak jumpa..alhamdulillah..
Malam pula,Iman dan zauj kena basuh periuk belanga..yea..yea..padan muka..zauj kata "tak apa,buat je..kita siapkan semua malam ni"..Iman dah nak nangis dah..hihi..penat tau..penat jadi pengantin ni.. :( tapi gembira,zauj ada..yang halal..dan yang akan Iman cintai seadanya..sepenuhnya hanya pada Allah..Insyaallah..semoga Iman menjadi isteri yang menyenangkan hati zauj..dan takkan melupakan cinta yang lebih utama,ALLAH..

♥4hb 12/8 Muharram..pagi tu meriah lah sungguh rumah,walaupun dah habis kenduri..meriah dengan anak-anak ayah&mak..siapa lagi kalau bukan abang izan,abang mamat & Iman..tapi yang meriuhkan suasana isteri abang2 Iman ni..kak Ain&kak Ayu..macam2 pe'el..seronok sangat masa tu..sayang semua..hari pertama sarapan dengan Zauj & keluarga..bersyukur di atas nikmat kasih sayang ini..
Dalam jam 10 lebih..adik Zauj jemput kami untuk balik ke Rumah Sewa di Kajang..keluarga Zauj semua di sana,petang tu dorang semua nak balik ke Sabah..jadi pagi tu kami ambil kesempatan keluar jalan2 sebelum hantar dorang semua ke Airport..Kitaorang pergi makan kat Restoran Satay Kajang & jalan-jalan kat Metro Kajang..first time jalan,berpegangan tangan dengan suami :) wink..wink....Iman rasa bahagia sangat bila bersama keluarga Zauj,sebab tak terasa pun keseorangan..dorang ramah-ramah..suka senyum dengan Iman..dan adik-adik Zauj kelakar..pandai buat orang ketawa..yang penting,Iman senang hati melihat senyuman seorang ibu...iaitu Mummy..baik orangnya..lembut dengan Iman..macam mak Iman sendiri..alhamdulillah...nenak zauj pun sama.. :)
Masa perjalanan ke KLIA,dalam kereta Iman rasa sedih sangat..rasa lain macam..tak nak dorang tinggalkan Iman & Zauj... :( tak puas lagi bersama..rasa kejap sangat..rasa nak peluk mummy erat-erat & tak nak lepaskan..sampai di KLIA,kami hantar sampai kat parking depan ja..salam dengan semua..airmata Iman pertahankan..masa Iman dalam kereta nak balik ke kajang,dengar adik bongsu Zauj menjerit "kakak!!bye..bye.." hmm Ya Allah..hanya Allah saja Maha Mengetahui apa yang tersirat&tersurat di hati..Iman sayang semua.....

♥terima kasih Ya Allah di atas semuanya ini,semua ini berlaku dengan kehendak & izinMu..cuma 1 yang hamba harapkan,disebalik apa yang terjadi ini,dicurahkan redhaMu..amin Ya Robbal 'Alamin..

No comments:

Post a Comment

Tuesday, December 20, 2011

♥Detik Cinta Yang Halal♥

Posted by Azura Nurul Iman at 10:25 AM
بسم الله الرحمن الرحيم
Alhamdulillah Iman dah selamat menjadi isteri buat hamba Allah yang bernama Muhammad Alif Bin Abdullah..genap 18 hari bergelar isteri..semalam 18hb 12 merupakan anniversary pertunangan yang pertama.. :p hihi..

♥Kenangan Saat di Ijab Qabul kan..

♥2hb 12 2011/6 Muharram...bertemakan warna "Merah Jambu" :) sukanyer.....alhamdulillah selamat di nikahkan oleh Ayah tersayang..kira-kira jam 11 pagi di Masjid Kariah Mantin Dalam..di hadiri oleh kaum keluarga dan sahabat handai ;).. masa menyarungkan cincin,tangan Iman mengigil..bila disentuh oleh zauj untuk sarungkan cincin,terasa tangannya mengigil juga..hihi..Iman nak tergelak masa tu..zauj  Iman pandang mata Iman,buat Iman tak tahan..Iman malu sangat-sangat!hmm betul la..tak tipu..malu...hmmm :) tapi suka saat dia pandang mata&wajah Iman,terasa ketenangan..Subhanallah..Cinta Halal kini menjadi milik kami dengan izin Allah..terima kasih Ya Allah...
Bila dah selesai sarungkan cincin..kami  bersalaman dengan keluarga..masa ni Iman menangis..lebih-lebih lagi bila salam dengan  mak & ayah Iman..dan yang Iman rasa terharu,sedih,gembira..bila salam dan peluk mak mertua (Mummy)..erat sangat..terasa sebuah kasih sayang yang Allah curahkan kepada kami..alhamdulillah..

♥3hb 12/7 Muharram.. Jam 10 pagi di adakan Majlis Khatam al-Quran..alamdulillah,niat&impian ayah untuk buat Majlis Khatam Al-Quran untuk puteri tunggalnya diizinkan oleh Allah..Jam 1.30 petang rombongan Pengantin Lelaki sampai..ramai juga kawan-kawan sekerja & kawan sekolah yang datang..yang best Guru Kelas & ustaz Iman pun datang..terharu&terasa dihargai..hihi..5 tahun tu tak jumpa..alhamdulillah..
Malam pula,Iman dan zauj kena basuh periuk belanga..yea..yea..padan muka..zauj kata "tak apa,buat je..kita siapkan semua malam ni"..Iman dah nak nangis dah..hihi..penat tau..penat jadi pengantin ni.. :( tapi gembira,zauj ada..yang halal..dan yang akan Iman cintai seadanya..sepenuhnya hanya pada Allah..Insyaallah..semoga Iman menjadi isteri yang menyenangkan hati zauj..dan takkan melupakan cinta yang lebih utama,ALLAH..

♥4hb 12/8 Muharram..pagi tu meriah lah sungguh rumah,walaupun dah habis kenduri..meriah dengan anak-anak ayah&mak..siapa lagi kalau bukan abang izan,abang mamat & Iman..tapi yang meriuhkan suasana isteri abang2 Iman ni..kak Ain&kak Ayu..macam2 pe'el..seronok sangat masa tu..sayang semua..hari pertama sarapan dengan Zauj & keluarga..bersyukur di atas nikmat kasih sayang ini..
Dalam jam 10 lebih..adik Zauj jemput kami untuk balik ke Rumah Sewa di Kajang..keluarga Zauj semua di sana,petang tu dorang semua nak balik ke Sabah..jadi pagi tu kami ambil kesempatan keluar jalan2 sebelum hantar dorang semua ke Airport..Kitaorang pergi makan kat Restoran Satay Kajang & jalan-jalan kat Metro Kajang..first time jalan,berpegangan tangan dengan suami :) wink..wink....Iman rasa bahagia sangat bila bersama keluarga Zauj,sebab tak terasa pun keseorangan..dorang ramah-ramah..suka senyum dengan Iman..dan adik-adik Zauj kelakar..pandai buat orang ketawa..yang penting,Iman senang hati melihat senyuman seorang ibu...iaitu Mummy..baik orangnya..lembut dengan Iman..macam mak Iman sendiri..alhamdulillah...nenak zauj pun sama.. :)
Masa perjalanan ke KLIA,dalam kereta Iman rasa sedih sangat..rasa lain macam..tak nak dorang tinggalkan Iman & Zauj... :( tak puas lagi bersama..rasa kejap sangat..rasa nak peluk mummy erat-erat & tak nak lepaskan..sampai di KLIA,kami hantar sampai kat parking depan ja..salam dengan semua..airmata Iman pertahankan..masa Iman dalam kereta nak balik ke kajang,dengar adik bongsu Zauj menjerit "kakak!!bye..bye.." hmm Ya Allah..hanya Allah saja Maha Mengetahui apa yang tersirat&tersurat di hati..Iman sayang semua.....

♥terima kasih Ya Allah di atas semuanya ini,semua ini berlaku dengan kehendak & izinMu..cuma 1 yang hamba harapkan,disebalik apa yang terjadi ini,dicurahkan redhaMu..amin Ya Robbal 'Alamin..

0 comments on "♥Detik Cinta Yang Halal♥"

Post a Comment