Blogger Templates

Wednesday, December 21, 2011

♥MAKAN DILUAR PERTAMA KAMI♥

بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum..
semalam dapur tidak berasap...lepas zauj ambil saya kat tempat kerja,terus je balik rumah..pelik juga saya...selalunya sebelum balik,zauj akan singgah pasaraya untuk beli barang basah,masak untuk makan malam..kat rumah pun ada telur je,saya tak kisah makan telur je,tapi yang penting mesti ada sayur..saya senyap je,tak tanya pun..malam tu pula zauj da start mengajar mengaji semula..
sampai je pintu rumah 
zauj tanya "nak makan luar malam ni?" 
saya pun tersimpul malu..(hmm..da kahwin da dok serumah pun,malu tak gak hilang2 lagi..hihi)..
saya jawab 
"hmm..pukul berapa?kan lambat,abang kerja malam ni.." 
zauj jawab pula
"abang balik jam 9,pastu kita gi"..

saya macam malas nak makan luar,sebab dah malam kan..penat juga balik kerja..tapi saya keluar jelah..mengeratkan silaturrahim..hihi..sayang abang... 

Sebelum tunggu zauj balik kerja mengajar mengaji,saya lipat baju yang ada kat ampaian,menyapu rumah&kemas-kemas apa yang patut..alhamdulillah selesai...mandi..dan bersiap-siap..
jam 9 macam tu zauj dah sampai rumah & bawa hadiah..hadiah perkahwinan dari Ayah anak murid abang..alhamdulillah rezeki..dapat Rice Cooker lagi.. :)

dah tu kami pun mulakan operasi mencari-cari kedai makan...hmm tak tahu nak makan mana..pergi kajang macam tak best je..pergi Bandar Baru Bangi..baru best..jalan-jalan,akhirnya pergilah ke NIMS..tempat makan saya no.1 semasa belajar..hihi..dekat dengan tempat kerja..
Zauj order :
nasi putih
ayam masak kicap
air laici
Zaujah (saya la tu :p)
nasi putih
tom yam campur (wajib ada semasa makan di Nims ;)
air tembikai

penambahan menu :  kailan ikan masin
Siap menu yang di order dalam 15 minit kot..
ok zauj baca doa....


Alhamdulillah kenyang...

20 hari bergelar isteri..itulah makan malam di luar pertama kami..sebelum ni masa baru bertunang ada la keluar makan malam tapi dekat dengan asrama tempat kerja saya..tu pun sekali je,minta kawan teman kan..kami satu meja,kawan satu meja..depan belakang.. :) dia datang naik motor,saya & kawan datang naik kereta..terima kasih Fathiah & adiknya yang menemani kami :p...
tapi sekarang dah halal..alhamdulillah Allah dah izinkan saya & zauj naik motor sama-sama..makan pun tak perlu minta orang temankan..hihi..nak balik pukul berapa pun tak kisah kan abang???! :p
 apa-apa pun terima kasih Ya Allah,di atas rezeki ini...

♥NIMS LITTLE ISLAND CAFEJALAN TERATAI KAMPUNG SUNGAI RAMAL43000,KAJANG SELANGOR

No comments:

Post a Comment

Wednesday, December 21, 2011

♥MAKAN DILUAR PERTAMA KAMI♥

Posted by Azura Nurul Iman at 10:38 AM
بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum..
semalam dapur tidak berasap...lepas zauj ambil saya kat tempat kerja,terus je balik rumah..pelik juga saya...selalunya sebelum balik,zauj akan singgah pasaraya untuk beli barang basah,masak untuk makan malam..kat rumah pun ada telur je,saya tak kisah makan telur je,tapi yang penting mesti ada sayur..saya senyap je,tak tanya pun..malam tu pula zauj da start mengajar mengaji semula..
sampai je pintu rumah 
zauj tanya "nak makan luar malam ni?" 
saya pun tersimpul malu..(hmm..da kahwin da dok serumah pun,malu tak gak hilang2 lagi..hihi)..
saya jawab 
"hmm..pukul berapa?kan lambat,abang kerja malam ni.." 
zauj jawab pula
"abang balik jam 9,pastu kita gi"..

saya macam malas nak makan luar,sebab dah malam kan..penat juga balik kerja..tapi saya keluar jelah..mengeratkan silaturrahim..hihi..sayang abang... 

Sebelum tunggu zauj balik kerja mengajar mengaji,saya lipat baju yang ada kat ampaian,menyapu rumah&kemas-kemas apa yang patut..alhamdulillah selesai...mandi..dan bersiap-siap..
jam 9 macam tu zauj dah sampai rumah & bawa hadiah..hadiah perkahwinan dari Ayah anak murid abang..alhamdulillah rezeki..dapat Rice Cooker lagi.. :)

dah tu kami pun mulakan operasi mencari-cari kedai makan...hmm tak tahu nak makan mana..pergi kajang macam tak best je..pergi Bandar Baru Bangi..baru best..jalan-jalan,akhirnya pergilah ke NIMS..tempat makan saya no.1 semasa belajar..hihi..dekat dengan tempat kerja..
Zauj order :
nasi putih
ayam masak kicap
air laici
Zaujah (saya la tu :p)
nasi putih
tom yam campur (wajib ada semasa makan di Nims ;)
air tembikai

penambahan menu :  kailan ikan masin
Siap menu yang di order dalam 15 minit kot..
ok zauj baca doa....


Alhamdulillah kenyang...

20 hari bergelar isteri..itulah makan malam di luar pertama kami..sebelum ni masa baru bertunang ada la keluar makan malam tapi dekat dengan asrama tempat kerja saya..tu pun sekali je,minta kawan teman kan..kami satu meja,kawan satu meja..depan belakang.. :) dia datang naik motor,saya & kawan datang naik kereta..terima kasih Fathiah & adiknya yang menemani kami :p...
tapi sekarang dah halal..alhamdulillah Allah dah izinkan saya & zauj naik motor sama-sama..makan pun tak perlu minta orang temankan..hihi..nak balik pukul berapa pun tak kisah kan abang???! :p
 apa-apa pun terima kasih Ya Allah,di atas rezeki ini...

♥NIMS LITTLE ISLAND CAFEJALAN TERATAI KAMPUNG SUNGAI RAMAL43000,KAJANG SELANGOR

0 comments on "♥MAKAN DILUAR PERTAMA KAMI♥"

Post a Comment