Blogger Templates

Thursday, December 29, 2011

♥SURI RUMAH & SURI DIHATI♥

بسم الله الرحمن الرحيم

23HB 12/ 27 MUHARRAM
Malam dalam jam 12,zauj hantarkan saya balik kampung..dia kena pergi kursus esok harinya selama 3 hari 24-26 hb :(  

24HB 12/ 28 MUHARRAM
Jam 8.00 pagi bertolak ke Melaka,keluarga nak pergi jalan-jalan kat sana..zauj pula siap-siap nak balik ke Kajang semula..sedihnya...............pertama kali berpisah dengan zauj.. :( tapi tak pelah,orang lain yang berjauhan dengan isteri@suami,tak duduk sama,hujung minggu baru jumpa..lagi sedihkan?? jadi bersyukur dengan apa yang Allah bagi dengan kadar yang kita mampu jalani atas kehendakNya.. :) ada faham kaaa???hehheh..

bestlah jalan-jalan kat Melaka,cuma ada kurang..saya tiada pasangan,masing-masing ada pasangan..hmmm......pergi Zoo & Bandar Hilir,kelakar melayan kerenah anak-anak buah & abang saya yang asyik buat lawak selamber...tapi dalam hati rasa nak nangis & dialog hati berbicara "kan best abang(zauj) ada..nak abang sekarang :( "

25HB 12/29 MUHARRAM
Balik kampung ayah di Jelebu,Negeri Sembilan..malam pula lepas Isyak pergi Dataran Nilai,ada Karnival apa entah..banyak lah gerai-gerai jualan..

26HB 12/29 MUHARRAM
duduk rumah je...masing-masing penatkan,walaupun masih cuti lagi...masa ni tak sabar nak tunggu zauj balik.. ;) rindu sangat-sangat..zauj sampai je kampung,dalam pukul 5 lebih gitu,kami balik ke kajang..sebab malam tu zauj nak mengajar ngaji..kena balik awal..

27HB 12/ 1 SAFAR
saya cuti lagi..................suke..suke..suke.. :) cuti sampai esok..
zauj pula,kena pergi sekolah sebab pendaftaran pelajar & kena jaga kuanter jual buku..kerja sampai tengahari je...saya kat rumah basuh baju,menyapu,kemas-kemas&main masak-masak..hihi (seronok sangat...rasa macam nak jadi suri rumah sepenuh masa lepas ni..O..O)

saya masak >  ayam rendang kicap (tak banyak kuah& tak terlalu kering)
                   > sayur terung

sedapp kot sampai licin je zauj makan..dia yang habiskan semua..hihi..apa yang penting saya tak nak selalu makan kat luar,biarpun saya bekerja..pagi sampai petang..walaupun penat..tapi saya nak masak juga..saya nak zauj saya makan makanan dari air tangan zaujahnya sendiri :) bila masak sendiri,rasa puas...lagi pun kalau masak sendiri,duit tak banyak nak keluar..jimat...............makan luar boleh,tapi cukup lah sebulan sekali ke..2 bulan sekali..

28HB 12/ 2 SAFAR
cuti lagi..macam biasa buat kerja rumah...zauj saya tak pergi sekolah..jadi dia tolong saya didapur..agak kecoh di dapur..hihi..bukan saya ye :) zauj teringin nak makan ayam kukus...jadi dia yang siapkan semua..saya cuma masak sos@kuah untuk ayam tu..tiada sayur ketika itu,saya rasa lain je..tapi lalu juga lah makan,dah lapar kan..sayur ada je dalam peti ais..tapi saya buat tak perasan.. ;)..cuba nak makan tanpa sayur,tapi memang tak boleh..jadi lepas ni kalau masak lauk,wajib masak sayur..jangan nak try-try,tak perlu sayur...!memang tak best............ :(

29HB 12/3 SAFAR
ada kat office la ni...macam takda mood je..rasa nak balik..buat kerja rumah..jadi suri rumah..hihi :)
apapun saya tetap suri rumah zauj saya,dan yang penting saya lah suri di hati zauj.......... ;)

* walaupun kita sedih..dan menangis..yakinlah ada Allah di sisi..Dia lah penghibur yang terbaik.. alhamdulillah..

terima kasih Ya Allah akan kehidupan yang ku lalui bersama-sama insan-insan tersayang ini..Redhailah..berkatilah..amin Ya Robb..

1 comment:

  1. Sabar la ye zura.. Ada zaujnya kerja kat dubai.. 2minggu sekali balik Malaysia.. Juga bertemankan anak 5org.. Pun syukur alhamdulillah.. Jgn la sedih or mengeluh ye.. Ingt, Zauj dn anak adalah pinjaman dari Allah.. Doa banyak yaa..

    ReplyDelete

Thursday, December 29, 2011

♥SURI RUMAH & SURI DIHATI♥

Posted by Azura Nurul Iman at 9:43 AM
بسم الله الرحمن الرحيم

23HB 12/ 27 MUHARRAM
Malam dalam jam 12,zauj hantarkan saya balik kampung..dia kena pergi kursus esok harinya selama 3 hari 24-26 hb :(  

24HB 12/ 28 MUHARRAM
Jam 8.00 pagi bertolak ke Melaka,keluarga nak pergi jalan-jalan kat sana..zauj pula siap-siap nak balik ke Kajang semula..sedihnya...............pertama kali berpisah dengan zauj.. :( tapi tak pelah,orang lain yang berjauhan dengan isteri@suami,tak duduk sama,hujung minggu baru jumpa..lagi sedihkan?? jadi bersyukur dengan apa yang Allah bagi dengan kadar yang kita mampu jalani atas kehendakNya.. :) ada faham kaaa???hehheh..

bestlah jalan-jalan kat Melaka,cuma ada kurang..saya tiada pasangan,masing-masing ada pasangan..hmmm......pergi Zoo & Bandar Hilir,kelakar melayan kerenah anak-anak buah & abang saya yang asyik buat lawak selamber...tapi dalam hati rasa nak nangis & dialog hati berbicara "kan best abang(zauj) ada..nak abang sekarang :( "

25HB 12/29 MUHARRAM
Balik kampung ayah di Jelebu,Negeri Sembilan..malam pula lepas Isyak pergi Dataran Nilai,ada Karnival apa entah..banyak lah gerai-gerai jualan..

26HB 12/29 MUHARRAM
duduk rumah je...masing-masing penatkan,walaupun masih cuti lagi...masa ni tak sabar nak tunggu zauj balik.. ;) rindu sangat-sangat..zauj sampai je kampung,dalam pukul 5 lebih gitu,kami balik ke kajang..sebab malam tu zauj nak mengajar ngaji..kena balik awal..

27HB 12/ 1 SAFAR
saya cuti lagi..................suke..suke..suke.. :) cuti sampai esok..
zauj pula,kena pergi sekolah sebab pendaftaran pelajar & kena jaga kuanter jual buku..kerja sampai tengahari je...saya kat rumah basuh baju,menyapu,kemas-kemas&main masak-masak..hihi (seronok sangat...rasa macam nak jadi suri rumah sepenuh masa lepas ni..O..O)

saya masak >  ayam rendang kicap (tak banyak kuah& tak terlalu kering)
                   > sayur terung

sedapp kot sampai licin je zauj makan..dia yang habiskan semua..hihi..apa yang penting saya tak nak selalu makan kat luar,biarpun saya bekerja..pagi sampai petang..walaupun penat..tapi saya nak masak juga..saya nak zauj saya makan makanan dari air tangan zaujahnya sendiri :) bila masak sendiri,rasa puas...lagi pun kalau masak sendiri,duit tak banyak nak keluar..jimat...............makan luar boleh,tapi cukup lah sebulan sekali ke..2 bulan sekali..

28HB 12/ 2 SAFAR
cuti lagi..macam biasa buat kerja rumah...zauj saya tak pergi sekolah..jadi dia tolong saya didapur..agak kecoh di dapur..hihi..bukan saya ye :) zauj teringin nak makan ayam kukus...jadi dia yang siapkan semua..saya cuma masak sos@kuah untuk ayam tu..tiada sayur ketika itu,saya rasa lain je..tapi lalu juga lah makan,dah lapar kan..sayur ada je dalam peti ais..tapi saya buat tak perasan.. ;)..cuba nak makan tanpa sayur,tapi memang tak boleh..jadi lepas ni kalau masak lauk,wajib masak sayur..jangan nak try-try,tak perlu sayur...!memang tak best............ :(

29HB 12/3 SAFAR
ada kat office la ni...macam takda mood je..rasa nak balik..buat kerja rumah..jadi suri rumah..hihi :)
apapun saya tetap suri rumah zauj saya,dan yang penting saya lah suri di hati zauj.......... ;)

* walaupun kita sedih..dan menangis..yakinlah ada Allah di sisi..Dia lah penghibur yang terbaik.. alhamdulillah..

terima kasih Ya Allah akan kehidupan yang ku lalui bersama-sama insan-insan tersayang ini..Redhailah..berkatilah..amin Ya Robb..

1 comments on "♥SURI RUMAH & SURI DIHATI♥"

Anonymous said...

Sabar la ye zura.. Ada zaujnya kerja kat dubai.. 2minggu sekali balik Malaysia.. Juga bertemankan anak 5org.. Pun syukur alhamdulillah.. Jgn la sedih or mengeluh ye.. Ingt, Zauj dn anak adalah pinjaman dari Allah.. Doa banyak yaa..

Post a Comment